Discoveryn Pohjoismaiden toiminnot yhdistyvät – uusi johto nimitetty

Discovery Finlandin nykyinen toimitusjohtaja Leah Hooper on nimitetty Discoveryn SVP Direct to Consumer Growth & Strategy -rooliin. Nimitys on osa kokonaisuutta, jossa Discovery yhdistää kaikki operatiiviset toiminnot Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa yhteen pohjoismaiseen organisaatioon.
Ruotsin nykyinen toimitusjohtaja Nicklas Norrby on nimitetty General Manager, Nordic -tehtävään. Maakohtaiset johtoryhmät lopettavat toimintansa nykymuodossaan eikä yhtiöllä ole enää omia maakohtaisia toimitusjohtajia. Pohjoismaiden uusi toimitusjohtaja Nicklas Norrby on ansioitunut sekä perinteisen median että digitaalisten toimintojen johtamisessa. Suomen kaupallinen johtaja Elina Valtia on nimitetty VP Ad Sales & Operations Finland -rooliin.
Leah Hooper on ollut osa Discoveryn pohjoismaista johtoryhmää viiden vuoden ajan. Viimeiset kaksi vuotta hän on vastannut Pohjoismaiden strategiasta ja toiminut Suomen toimitusjohtajana. Uudessa organisaatiossa Hooperilla on laajempi rooli digitaalisen strategian parissa. Hän raportoi roolissaan suoraan Discoveryn kansainvälisten toimintojen johtajalle JB Perrettelle.
- Leah Hooper on johtanut Suomen toimintoja ja pohjoismaista strategiatyötä kahden viime vuoden ajan merkittävin tuloksin. Tänä aikana Dplaysta on tullut Pohjoismaiden nopeimmin kasvava digitaalinen suoratoistopalvelu. Hooper on myös johtanut Discovery Finlandin kanavaportfolion 20 prosentin ja mainosmyynnin markkinaosuuden 30 prosentin kasvuun yhdessä Suomen tiimin kanssa hyvin haastavassa markkinatilanteessa. Olemme iloisia Hooperin uudesta laajennetusta roolista osana kansainvälistä tiimiämme, toteaa JB Perrette, Discoveryn kansainvälisten toimintojen johtaja.
- Olen erittäin innoissani tästä mahdollisuudesta keskittyä suoran kuluttaja-liiketoimintamme kasvuun kansainvälisillä markkinoilla. Työskentely Pohjoismaissa viiden vuoden ajan, jossa Discovery on yksi johtavista media- ja suoratoistoyrityksistä, on ollut hieno kokemus. Koen olleeni etuoikeutetussa asemassa, kun olen saanut johtaa Suomen toimintoja näiden viimeisten kahden vuoden ajan. Discovery Finlandilla on vahva asema Suomen televisiomarkkinoilla ja suoratoistopalvelumme Dplay kasvaa hurjaa vauhtia. Olen erittäin ylpeä suomalaisesta tiimistäni, joka on tuonut markkinoille viime vuosina upeita ohjelmasisältöjä, kasvavia katsojalukuja, liikevaihdon kasvua sekä uusia kumppanuuksia, sanoo Hooper.
Elina Valtialla on mittava kokemus mainosmyynnin johtamisesta sekä B2B-markkinoinnista. Valtia jatkaa kaupallisena johtajana ja liittyy uuteen Pohjoismaiden johtoryhmään.
- Tartun ilolla uuteen rooliini Discovery Finlandin operatiivisena johtajana. Olen vakuuttunut, että kasvumme Suomessa jatkuu vahvana. Tulemme jatkossakin panostamaan digitaaliseen kehitykseen, kotimaiseen sisältöön ja urheiluoikeuksiin. Suomessa on huipputiimi ammattilaisia, ja uskon, että tulevaisuutemme näyttää valoisalta, Valtia toteaa.
Discovery on viimeisten viiden vuoden aikana tehnyt paljon muutoksia toiminnoissaan Pohjoismaissa. Uuden toimintojen yhdistymisen tavoitteena on nopeuttaa digitaalista muutosta.