Jääkiekon U18-MM-kisat tavoittivat TV5:lla 1,3 miljoonaa suomalaista

Warner Bros. Discoveryn menestyksekkään alkuvuoden vetureina ovat toimineet jääkiekko, olympialaiset sekä kiinnostavat viihdeohjelmat.
Vastikään päättyneet jääkiekon 18-vuotiaiden MM-kisat olivat TV5:lla upea menestys: kisat tavoittivat 23.4.–1.5. yhteensä 1,3 miljoonaa suomalaista. Pronssiottelua vappupäivänä seurasi 556 000 suomalaista keskikatsojamäärän ollessa 276 000.
- Kun huomioidaan kaikkien kanavien jääkiekkolähetykset alkuvuonna, Pikkuleijonien pronssiottelun ja välierän lukuihin ovat yltäneet vain meidän aiemmmat lähetyksemme miesten ja naisten olympiaturnauksista. On hienoa huomata, että kansa rakastaa Leijonia ikään ja sukupuoleen katsomatta. Panostus ennätysmäisen runsaaseen tarjontaan Leijonakiekkoa TV5:lla sekä discovery+-palvelussa on kannattanut, iloitsee Warner Bros. Discoveryn Suomen urheilujohtaja Antti Haajanen.
Warner Bros. Discoveryn alkuvuosi on ollut niin ikään menestys: kanavaportfolion kaupallinen katseluosuus 25–54-vuotiaissa oli tammi-huhtikuussa 23 %, mikä on 19 % korkeampi edellisvuoteen verrattuna.
Kasvua ovat tuoneet erityisesti Pekingin talviolympialaiset, jääkiekon 18-vuotiaiden MM-kisat sekä suositut kotimaiset viihdeohjelmat Komppania Ketonen & Gustafsberg ja Marko Björs - Rakkauden seikkailu. Lisäksi TLC on ollut alkuvuonna suurin naisille suunnattu kanava markkinalla. TLC:n menestyksen veturina on toiminut supersuosittu reality 90 päivää morsiamena spinoffeineen.
Jääkiekkohuuma jatkuu Ruotsin EHT-turnausten merkeissä TV5:lla ja discovery+-palvelussa:
5.5. klo 18.25 Suomi–Sveitsi (Leijonastudio klo 18 ja klo 20.50)
5.5. klo 22 Ruotsi–Tshekki, jälkilähetys (suorana discovery+ klo 19.55)
7.5. klo 12.55 Tshekki–Suomi (Leijonastudio klo 12.30 ja klo 15.20)
7.5. klo 16.55 Ruotsi–Sveitsi
8.5. klo 12.55 Tshekki–Sveitsi
8.5. klo 16.55 Ruotsi–Suomi (Leijonastudio klo 16.30 ja klo 19.20)
Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus, 4+ suomalaiset. Tavoittavuus vähintään 3 min. yhtäjaksoista katselua. TLC kaupallinen katseluosuus 25-54.
Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) on johtava, globaali media- ja viihdeyritys, jonka luoma ja jakelema, monipuolinen sisältö- ja brändiportfolio on saatavilla niin television, valkokankaan kuin suoratoiston kautta. Yli 220 maassa ja alueella ja 50 kielellä saatavilla oleva Warner Bros. Discovery inspiroi, informoi ja viihdyttää yleisöä maailmanlaajuisesti ikonisten brändiensä ja tuotteidensa kautta. Näihin lukeutuvat muun muassa Discovery Channel, discovery+, CNN, CNN+, DC, Eurosport, HBO, HBO Max, HGTV, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Pictures, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim ja Turner Classic Movies.
Suomessa Warner Bros. Discoveryn kanaviin kuuluvat vapaasti katsottavissa olevat tv-kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC, suoratoistopalvelut discovery+, Eurosport Player ja HBO Max, maksukanavat Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Travel Channel ja Food Channel sekä urheilukanavat Eurosport 1 ja Eurosport 2.