Jeopardy! Suomi tavoitti Warner Bros. Discoverylla yli 1,9 miljoonaa suomalaista 2. kauden aikana

Eilen päättynyt hittivisailu nosti TV5-kanavan tiistaisin ohjelmapaikkansa katsotuimmaksi kaupalliseksi kanavaksi. 3. tuotantokauden kuvaukset käynnistyvät tänään.
Kalle Lambergin luotsaama suosittu visailuohjelma – Mikä on Jeopardy! Suomi? Runsas kattaus julkisuudesta tuttuja ihmisiä etsi alkusyksyn mittaan oikeita kysymyksiä esitettyihin vastauksiin TV5-kanavalla sekä suoratoistopalvelu HBO Maxilla. Eilen päättyneen Jeopardy! Suomen 2. kauden voittajaksi kruunattiin laajalla tietämyksellään vakuuttanut radiojuontaja Harri Moisio.
Maailman suurin tietokilpailu on ollut valtava menestys myös Suomessa. Tuore 2. kausi tavoitti yhteensä yli 1,9 miljoonaa suomalaista, jaksokohtaisen keskikatsojamäärän ollessa 270 000 (sisältäen ensiesityksen ja uusinnat). Kahdesti viikossa esitetty ohjelma nosti TV5:n tiistaisin ohjelmapaikkansa katsotuimmaksi kaupalliseksi kanavaksi.
”On ollut ilahduttavaa seurata, miten suomalaiset tv-katsojat ovat ottaneet Jeopardyn omakseen. Kalle Lambergin suvereenisti isännöimä lokalisointi kansainvälisestä menestysformaatista on kerännyt valtavasti positiivista palautetta ja onnistunut viihdyttämään alati kasvavaa yleisöä”, sanoo Warner Bros. Discovery Suomen sisältöjohtaja Katja Santala.
Visailua on luvassa jatkossakin, sillä ensi vuonna nähtävän 3. tuotantokauden kuvaukset käynnistyvät tänään. Ohjelman juontajana jatkaa Kalle Lamberg, joka palaa studioon innostunein mielin.
”2. kausi löysi selkeästi katsojat, sillä positiivinen palaute täytti sometilieni inboxit poikkeuksetta aina kun jakso näkyi telkkarissa. Oli mahtavaa ja sydäntä lämmittävää huomata, että Jeopardy viihdytti kotikatsojia viikosta toiseen, sillä katsojille tätä tehdään! Eikä tässä suinkaan makoilla laakereilla, nimittäin kun luet tätä, olen todennäköisesti jo puku päällä kuvaamassa 3. kautta tätä huippuvisailua”, sanoo Kalle Lamberg.
Jeopardy! Suomen Warner Bros. Discoverylle tuottaa ITV Studios Finland.
Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus, 3+ suomalaiset, tavoittavuus vähintään 1 min. yhtäjaksoista katselua.