Leijonien pelit tavoittivat TV5:lla 1,4 miljoonaa suomalaista

14 marraskuuta 2023 - Viimeksi päivitetty 8 helmikuuta 2024

Warner Bros. Discoveryn kiekkokausi sai lentävän lähdön Karjala-turnauksesta ja sen yhteydessä esitetyistä nuorten ja naisten peleistä.

Kiekkokausi starttasi Warner Bros. Discoverylla viikolla 45 upein luvuin: Karjala-turnaus, naisten EHT ja U18-pelit tavoittivat TV5:lla kokonaisuudessaan 1,4 miljoonaa suomalaista.

9.–12.11. esitetty Karjala-turnaus avasi TV5:n kiekkokauden vahvasti. Leijonien pelit Karjala-turnauksessa tavoittivat 1,1 miljoona suomalaista, ja otteluiden keskikatsojamäärä oli 263 000. Suosituin ottelu oli sunnuntain Suomi–Ruotsi-peli, joka tavoitti 629 000 suomalaista keskikatsojamäärän ollessa 287 000. Ottelu sai 34 % katseluosuuden kaupallisesti kiinnostavassa 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä.

Pikkuleijonien maaotteluita seurasi 734 000 suomalaista (pelien keskikatsojamäärä 119 000), ja naisten EHT:ta 383 000 (pelien keskikatsojamäärä 60 000).

”Karjalaturnausviikko oli katselun näkökulmasta lentävä lähtö Leijonakauteen, ja hyvää fiilistä uhkuva kiekkotiimimme odottaa näkevänsä joulun alla Sveitsin EHT:llä Suomelta myös parempaa urheilullista menestystä. Heti joulun jälkeen starttaava nuorten MM-turnaus on puolestaan noussut aktiiviväestön keskuudessa vuodenvaihteen seuratuimmaksi urheilutapahtumaksi. Kun tällä kertaa pelataan vielä meille ystävällisellä aikavyöhykkeellä Ruotsissa, uskomme suurten yleisöjen löytävän taas TV5:n tarjonnan äärelle”, sanoo Warner Bros. Discoveryn Pohjoismaiden urheilujohtaja Antti Haajanen.

Warner Bros. Discoveryn kulunut vuosi 2023 on ollut niin ikään erinomainen. Kanavaperheen (TV5, Kutonen, Frii, TLC sekä Discovery Channel ja Eurosport1) osuus katselusta on tänä vuonna (12.11. asti) korkein koskaan. Osuus kokonaiskatselusta kaupallisesti kiinnostavassa kohderyhmässä 25–54-vuotiaat on kasvanut edellisvuodesta +7 % yltäen nyt 13,3 %:iin. Osuus kaupallisten kanavien katselusta 25–54 kohderyhmässä on 20,6 %. Menestystä ovat siivittäneet Leijonien jääkiekko-ottelut ja muu urheilu, Warner Brosin laadukkaat elokuvat sekä kotimaiset ja ulkomaiset suosikkisarjat.

Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus, 12.11.2023 asti. Suomalaiset 4+, tavoittavuus vähintään 3 min yhtäjaksoista katselua.

Yhteyshenkilöt

Jenni Kokkonen

Communications & PR Manager, Warner Bros. Discovery