Naisyleisölle suunnattu TLC-kanava huimassa kasvussa

Isoksi ilmiöksi nousseet realityt, kuten 90 päivää morsiamena, siivittivät alkuvuoden hienoja lukuja.
Discovery Finlandin vapaasti katsottava, naiskohderyhmälle suunnattu TLC-kanava on kovassa nosteessa. TLC:n kaupallinen katseluosuus kaupallisesti kiinnostavassa kohderyhmässä 25–54-vuotiaat kasvoi tammikuussa 2022 55 % vuoden 2021 tammikuuhun verrattuna, ollen nyt 5,1 %. 25–54-vuotiaiden naisten kohderyhmässä kanavan kaupallinen katseluosuus puolestaan kasvoi 37 % vuoden 2021 tammikuuhun verrattuna, ollen nyt 7 %. Tammikuussa 2022 TLC tavoitti 1,4 miljoonaa suomalaista viikoittain.
TLC:n suosituimpia ohjelmia vuoden alkumetreillä ovat olleet 90 päivää morsiamena -hittisarjan spin off -versiot 90 päivää morsiamena: Maailmalla, Sinkkuelämää ja Häiden jälkeen. Lisäksi runsaasti yleisöä ovat keränneet muun muassa realityt Paiseklinikka, Hengenvaarallisesti lihava ja Too Large.
25. tammikuuta TLC:n katseluennätys päivittyi uuteen lukemaan, kun illan 90 päivää morsiamena: Maailmalla -jakso tavoitti peräti 259 000 suomalaista keskikatsojamäärän ollessa 119 000.
-Tämä on loistava aloitus vuodelle. Suoritevarmuus ja tasaisuus naiskohderyhmässä tulevat olemaan tänä vuonna erittäin arvokasta valuuttaa mainostajille. Mikä parasta, meillä ei sisältö lopu kesken: muun muassa 90 päivää morsian -sarjaa on luvassa faneille jatkossakin, sanoo Discovery Finlandin maajohtaja Elina Valtia.
Lähde: Finnpanel, TV-mittaripaneeli, suomalaiset 4+, ohjelman tavoittavuus vähintään 3 min yhtäjaksoista katselua