Pariisin olympialaisten 2024 superviikonloppu Maxilla – tarjolla 46 kultamitalia!

2 elokuuta 2024

• Tänä viikonloppuna Pariisin olympialaisten katsojat voivat valita haluamansa 256 tapahtumasta, tarjolla on yhteensä 633 tuntia live-urheilua

• Voitettavana on 46 kultamitalia 14 lajista, muun muassa miesten golfin ratkaisukierrokset pelataan viikonloppuna

Tänä viikonloppuna (3.–4. elokuuta) Pariisin olympialaisissa 2024 on luvassa ”superlauantai”, todellinen mitalisade ja liveurheilun juhla, kun jaossa on yhteensä 46 kultamitalia. Olympiatunnelmaan pääsee virittäytymään parhaiten suoratoistopalvelu Maxilla, joka tarjoaa kisojen jokaisen lajin ja hetken suorana lähetyksenä. Urheilufanit voivat valita, mitä katsoa ja milloin.

Viikonlopun aikana nähdään 256 livetapahtumaa ja yli 600 tuntia urheilua livenä. ”Superlauantaina” Maxilla on käynnissä parhaimmillaan 32 samanaikaista suoraa lähetystä.

Max välittää jokaisen jännittävän hetken:

· Jatkaako Sami Välimäki hyvää virettään golfviheriöillä?
· Onnistuuko Puerto Rico katkaisemaan Yhdysvaltojen koripallojoukkueen voittoputken, vai johdattaako LeBron James joukkueensa voitosta voittoon?
· Luvassa miesten ja naisten 50 metrin vapaauinnit sekä naisten 200 metrin sekauinti. Ketkä ovat maailman nopeimmat uimarit? Onko Kanadan teinitähti McIntosh ykkönen?

Viikonlopun mittaan Maxilla voi seurata myös muun muassa yleisurheilua, kouluratsastusta, tennistä, judoa ja nyrkkeilyä. Vapaasti katsottava TV5-kanava esittää ympäri vuorokauden olympiatunnelmia useista eri lajeista. Lisäksi Kutonen sekä Eurosportin maksukanavat välittävät kisatapahtumia päivittäin.

Scott Young, Group SVP Content, Production & Business Operations, WBD Sports Europe sanoo:

"Elokuun 4. päivä on perinteisesti olympialaisten merkkipaalu, ja viikonlopusta on tulossa unohtumaton, tuotantona kisojen isoin. Katsojat pääsevät nauttimaan ennätysmäärästä sisältöjä, ja yleisurheilu alkaa. Olemme innoissamme päästessämme kertomaan kaikki uskomattomat tarinat, joita tulevana viikonloppuna on luvassa.”

Antti Haajanen, Warner Bros. Discoveryn Pohjoismaiden urheilujohtaja jatkaa:

”Palaute kisoista on ollut ilahduttavan positiivista, ja olen valtavan ylpeä tiimistämme! Yleisö on löytänyt tarjontamme todella upeasti niin suoratoiston kuin televisionkin puolella. Suomen Maxilla Pariisin olympialaisia on katsottu tähän mennessä* jo 383 % enemmän kuin Tokion 2020 olympialaisia kokonaisuudessaan discovery+:ssa.”

Televisiossa Pariisin olympialaiset ovat tavoittaneet ensimmäisen kisaviikon (26.7.–1.8.) aikana 2,4 miljoonaa suomalaista, mikä ylittää Tokion 2020 olympialaisten tavoittavuuden vastaavana ajankohtana. Ensimmäisen kisaviikon ajan WBD:n virallinen olympiakanava TV5 oli suurin kaupallinen tv-kanava 25–54-vuotiaissa 24 % kaupallisella katseluosuudella (TV5:n koko vuoden 2024 kaupallinen katseluosuus 8,8 %).

4. elokuuta on ajankohta, jona useat legendat ovat saaneet alkunsa, ja joka on muovannut olympialiikettä sellaiseksi kuin sen tunnemme. Sen kunniaksi Warner Bros. Discovery on tuottanut uuden 60-minuuttisen dokumentin August 4th: An Olympic Odyssey, joka on saatavilla Maxilla. Dokumentti nostaa esiin merkittävää päivää laajan arkistomateriaalin sekä eksklusiivisten haastattelujen kautta. Mukana ovat Stuart Owen Rankin (Jesse Owensin pojanpoika), Sky Brown (Tokion 2020 olympiapronssimitalisti) ja Marie-José Pérec (ranskalainen kolminkertainen olympiakultamitalisti).

*24.-7.-1.8.
Lähde: Finnpanel, TV-mittaripaneeli, 26.7.-1.8., 3+ suomalaiset, tavoittavuus 1min yhtäjaksoista katselua.

Jenni Kokkonen

Communications & PR Manager, Warner Bros. Discovery