Suoratoistopalvelu Max on nyt julki ja katsottavissa Suomessa

21 toukokuuta 2024

• Tilaajat Pohjoismaissa, Espanjassa, Portugalissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa saavat ensimmäisinä Euroopassa pääsyn WBD:n laajennettuun suoratoistotarjontaan
  • Max tarjoaa kaksinkertaisen määrän sisältöä HBO Maxiin verrattuna – menestyselokuva Dyyni: Osa kaksi ensi-illassa tänään, Ranskan avointen karsinnat suorana
  • Max on nyt saatavilla johtavien laitteiden ja alustojen välityksellä, mukaan lukien Amazon Fire TV -mediatoistin Euroopan lanseerausmaissa

Helsinki 21.5.2024

Warner Bros. Discoveryn uusi suoratoistopalvelu Max on nyt virallisesti julki ja saatavilla yhteensä 20 maassa Pohjoismaissa, Iberian niemimaalla sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Maihin lukeutuvat Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Espanja, Portugali, Andorra, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Kroatia, Tšekki, Unkari, Moldova, Montenegro, Pohjois-Makedonia, Kosovo, Romania, Serbia, Slovakia ja Slovenia.

Max tarjoaa tilaajille parannellun käyttökokemuksen, enemmän monipuolista viihdettä ja kaksinkertaisen määrän sisältöä aiempaan HBO Maxiin verrattuna. Maxin julkaisun myötä HBO-alkuperäissarja House of the Dragon tekee odotetun paluun, kun sarjan toinen tuotantokausi saa Suomen ensi-iltansa 17. kesäkuuta. Elokuvista ensi-iltansa Maxilla saa tänään Dyyni: Osa kaksi, ja lisäksi katsottavissa on muita Warner Bros. -elokuvia, kuten Barbie, Vonkka, Joker ja Harry Potter -elokuvasarja. Ensiluokkaisia tuotantoja edustavat muun muassa HBO-alkuperäissarjat The Last of Us, The White Lotus, Euphoria, True Detective: Night Country ja The Sympathizer. Tarjolla on myös Warner Bros. Television -tuotantoyhtiön Frendit sekä Discoveryn suosikkisarjoja, kuten 90 päivää morsiamena, Kakkukuningas, Gold Rush, Alastomat selviytyjät ja Latelan Laurin hurja remontti

Max tarjoaa jokaiselle jotakin: palvelu yhdistää HBO Maxin rakastetut sisällöt, discovery+:n koukuttavan, tosielämän tarinoita tarjoavan viihteen sekä urheilun huippuhetket. Max tulee olemaan ainoa paikka nähdä suorana lähetyksenä Pariisin 2024 olympialaisten jokainen hetki niissä 25 Euroopan maassa, joissa palvelu on saatavilla. Olympialaiset sisällytetään kaikkiin tilaustyyppeihin, jotta yleisö pääsee nauttimaan maailman suurimmasta urheilutapahtumasta kokonaisuudessaan.

Christina Sulebakk, Warner Bros. Discoveryn Pohjoismaiden toimitusjohtaja sanoo:

“Olen todella iloinen ja innoissani, että Max on nyt julkaistu Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa ensimmäisten markkinoiden joukossa Euroopassa. En malta odottaa, että katsojamme pääsevät tutustumaan Maxin valtavaan tarjontaan. Ensiluokkaisen sovelluksen lanseeraus on vaatinut WBD:lla valtavasti aikaa ja työtä, ja olen todella ylpeä, että Max on vihdoin tänään saatavilla.”

JB Perrette, CEO & President of Global Streaming & Games, Warner Bros. Discovery sanoo:

”Tämä päivä on merkittävä virstanpylväs Maxin globalisaatiossa. Olemme jo pitkään tuoneet eurooppalaisten katsojien ruuduille suosikkisisältöjä ikonisilta brändeiltä, kuten HBO, Discovery, Warner Bros., DC, Eurosport ja TLC. Vahvan tarjonnan ansiosta katsojamme voivat luottaa, että kauttamme on saatavilla parhaat sisällöt jokaiseen mielialaan ja hetkeen. Edessä on vielä yli puolet Maxin maailmanlaajuisista lanseerauksista, joten upeaan tarinankerrontaan keskittyvän yrityksemme seuraava luku on vasta alussa.”

Gerhard Zeiler, President of International, Warner Bros. Discovery sanoo:

”Oli kyse menestyselokuvistamme, ensiluokkaisista draamatuotannoista, huikeista viihdeohjelmista tai jännittävästä urheilusta, Max tarjoaa kattavan katselukokemuksen Euroopassa. Uusi, paranneltu sovelluksemme sisältää edistyneen personoinnin, minkä myötä suosikkiohjelmasi Warner Bros. Discoverylla ovat entistä helpommin katsottavissa. Kolmen eri tilausvaihtoehdon, Sports-lisäpalvelun, laajennetun laiteyhteensopivuuden sekä markkinoiden suurimpien toimijoiden kanssa solmittujen satojen jakelukumppanuuksien ansiosta maailmanluokan sisältöjen katsominen ei ole ollut koskaan näin helppoa.”

Maxin tilaajat voivat valita kolmen eri tilausvaihtoehdon väliltä, ja lisäksi saatavilla on Sports-lisäpalvelu. Max tarjoaa katselukokemuksen kaikkiin tarpeisiin. Mainoksia sisältävässä Basic (mainoksilla) -tilausvaihtoehdossa käyttäjä voi nauttia Maxin sisällöistä edullisemmin ja katsoa ohjelmia kahdella laitteella samanaikaisesti. Standard sisältää jopa 30 sisältölatausta offline-katselua varten, ja Premium tarjoaa parhaan käyttökokemuksen jopa 100:lla sisältölatauksella sekä 4K-laadulla ja dolby atmos -äänenlaadulla (rajoitukset ovat voimassa). Jokainen tilausvaihtoehto on saatavilla Full HD -laatuisena. Basic (mainoksilla) on saatavilla tästä päivästä lähtien viidessä Euroopan maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Romaniassa, ennen laajentumista muihin maihin*.

Maxia voi katsoa johtavien laitteiden ja alustojen välityksellä kaikkialla Euroopassa. Max on tarjolla ensimmäistä kertaa myös Amazon Fire TV -mediatoistimen kautta kaikilla Euroopan markkinoilla, joilla Max on saatavilla. Max on saatavilla älytelevisioissa (Samsung, LG ja Android TV™), suoratoistolaitteilla (Apple TV ja Google Chromecast™), pelikonsoleilla (PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox One ja Xbox Series X|S), matkapuhelimilla ja tableteilla (iPhone, iPad, iPod touch ja Android™) sekä verkossa osoitteessa Max.com. Lisäksi Maxin voi tilata valittujen jakelukumppaneiden kautta kussakin maassa.

Asiakkaat voivat maksaa tilauksensa suurten maksupalveluntarjoajien (VISA, Mastercard, Amex ja PayPal) kautta sekä sovelluksen sisäisillä ostoksilla tärkeimmillä markkinoilla, Suomi mukaan lukien (Apple App Store, Google Play Store ja Samsung Checkout).

Tämänpäiväinen lanseeraus on jatkoa Warner Bros. Discoveryn onnistuneille Max-julkaisuille Yhdysvalloissa, Latinalaisessa Amerikassa ja Karibialla. 11. kesäkuuta Max lanseerataan Ranskassa, Puolassa ja Monacossa. Paranneltu HBO Max lanseerataan Alankomaissa samana päivänä, ja 1.7. Belgiassa. Heinäkuuhun mennessä Max on saatavilla 25 maassa Euroopassa ja 65 maassa ja alueella maailmanlaajuisesti. Ensimmäisiin Kaakkois-Aasian maihin Max saapuu myöhemmin tänä vuonna.

*Kanavat ja livelähetykset (ne sisältävissä tilauksissa) sisältävät mainontaa. On-demand voi sisältää sponsorointia.

Jenni Kokkonen

Communications & PR Manager, Warner Bros. Discovery