Tokion olympialaiset TV5:lle upea menestys – katseluosuus kasvoi heinäkuussa +68 %

Sunnuntaina päättyneet Tokion olympialaiset siivittivät TV5:n kaupallisen katseluosuuden huimaan kasvuun vuoden takaiseen verrattuna.
Maailman suurin urheilutapahtuma kesäolympialaiset keräsi jälleen yhteen urheilevan maailman. Lähes 350 mitalia ripustettiin parhaiden kaulaan ja niistä kaksi tuli Suomeen, kun uimari Matti Mattsson ja nyrkkeilijä Mira Potkonen nappasivat pronssiset mitalit.
Tokion kesäolympialaiset olivat palkinnon arvoinen suoritus myös Discovery Finlandin vapaasti katsottavalle kanavalle TV5:lle, joka lähetti olympiaohjelmaa koko 2,5 viikon ajan ympäri vuorokauden.
TV5:n kaupallinen katseluosuus (25–54-vuotiaat) kasvoi heinäkuussa 2021 +68 % verrattuna edellisen vuoden heinäkuuhun. Discovery Finlandin kanavaportfolio (vapaasti katsottavat kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC) kasvoi niin ikään heinäkuussa +10 %. Varsinaisia olympialaisten viikkoja 29–31 tarkastellessa TV5:n kaupallinen katseluosuus kasvoi huimat +164 % verrattuna vuoden takaiseen. TV5 kasvoi kaikista kaupallisista kanavista selvästi eniten.
Lisäksi TV5 oli monissa kohderyhmissä, kuten kaupallisesti merkittävässä 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä sekä kiinnostavassa nuorten 15–34-vuotiaiden kohderyhmässä, toiseksi katsotuin kaupallinen kanava koko olympialaisten ajan. TV5 tavoitti niin ikään olympialaisten aikaan yli 2 miljoonaa suomalaista (4+) jokaisena kisaviikkona. Kanavan heinäkuun viikkotavoittavuus oli lähes 2 miljoonaa.
Discovery Finlandin operatiivinen johtaja Elina Valtia on erittäin tyytyväinen lopputulokseen.
-Discoveryn kanavat Suomessa ovat nyt tarjonneet onnistuneesti jo kahdet olympialaiset. Tokion olympialaiset olivat Discovery Finlandille kokonaisuudessaan hieno onnistuminen, jossa katsojia kiinnostivat erityisesti uintilähetykset sekä kisapäivien studiolähetykset. Pekingin talviolympialaisiin on aikaa vain kuusi kuukautta. Tämä on erinomainen pohja alkaa rakentaa jälleen uutta menestystarinaa yhdessä kaupallisten kumppaneidemme kanssa, Elina Valtia sanoo.
Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus