TV5, Kutonen ja Frii saavat tammikuussa uudet logot ja uuden, raikkaan ilmeen

14 joulukuuta 2023 - Viimeksi päivitetty 8 helmikuuta 2024

Pohjoismaiden suurin kaupallinen tv-yhtiö Warner Bros. Discovery yhtenäistää paikallisten tv-kanaviensa ilmeen kokonaisvaltaisesti kaikissa Pohjoismaissa.

Brändimuutos koskee yhteensä 14 tv-kanavaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, ja se näkyy ruudussa 15. tammikuuta alkaen.

“Meillä on vahvat ja ainutlaatuiset kanavabrändit kaikilla Pohjoismaiden markkinoilla. Kanavien ulkoasun yhtenäistäminen sitoo ne yhteen ja vahvistaa kanavavalikoimamme brändi-identiteettiä. On aika uudistaa ja johdonmukaistaa brändiemme läsnäoloa kaikkialla Pohjoismaissa, ja näin ilahduttaa yleisöä ja parantaa heidän katselukokemustaan”, sanoo Jenny Berggren, Warner Bros. Discoveryn Pohjoismaiden kanava- ja pelimarkkinoinnin johtaja.

Vaikka kyseessä on kokonaisvaltainen muutos, Berggren toivoo, että uusi graafinen ilme auttaa katsojia navigoimaan etsiessään haluamaansa viihdettä.

“Tavoitteemme on, että katsojan on helpompi löytää mieleisensä sisällöt. Halusimme luoda käytännön, joka saa voimansa lippulaivakanavistamme ja antaa muille kanavillemme selkeän suunnan. Uuden hauskan ja raikkaan ilmeen ansiosta paikalliset Warner Bros. Discovery -kanavat on helppo tunnistaa, ei vain kotona katsoessa, vaan myös vieraillessa toisessa Pohjoismaassa. Jokaisen markkinan lippulaivakanava tulee olemaan samanvärinen, kuten myös muut kanavat sisältötarjonnasta riippuen”, Berggren sanoo.

Suomessa muutos tarkoittaa, että vapaasti katsottavat tv-kanavat TV5, Kutonen ja Frii saavat uuden logon, ulkoasun ja tunnelman maanantaina 15. tammikuuta.

”Tulevana keväänä lineaarikanavillamme nähdään upea ja poikkeuksellisen laaja kattaus eri yleisöjä puhuttelevaa ohjelmistoa. Olemme ylpeitä voidessamme tarjota katsojillemme markkinoiden parhaat elokuvat, huippu-urheilua sekä yleisön rakastamaa kotimaista ja kansainvälistä viihdettä. Uusi kanavailme paketoi sisältömme sen ansaitsemiin kääreisiin”, sanoo Katja Santala, Warner Bros. Discovery Suomen sisältöjohtaja.

Uuden visuaalisen ilmeen on luonut kansainvälinen bränditoimisto DixonBaxi, jonka kotipaikka on Lontoossa, Isossa-Britanniassa.

Nämä Warner Bros. Discoveryn kanavat uudelleenbrändätään kussakin maassa:

Suomi: TV5, Kutonen ja Frii
Ruotsi: Kanal 5, Kanal 9 ja Kanal 11
Norja: TVNorge, MAX, FEM ja VOX
Tanska: Kanal 4, Kanal 5, 6’eren ja Canal 9

Yhteyshenkilöt

Jenni Kokkonen

Communications & PR Manager, Warner Bros. Discovery