Jääkiekon nuorten MM-kisat tavoittivat TV5:lla 2 miljoonaa suomalaista

Suomalaisten suosikkilaji jääkiekko toi jälleen TV5:lle jättiyleisön. Nuorten Leijonien koitoksen lisäksi myös Warner Bros. Discoveryn vuosi 2022 oli kokonaisuutena menestyksekäs.
Viime viikolla päättyneet Nuorten Leijonien MM-kisat olivat Warner Bros. Discoveryn lippulaivakanava TV5:lla upea menestys. Kisat tavoittivat aikavälillä 26.12.–5.1. yhteensä 2 miljoonaa suomalaista.
Katsotuin ottelu oli Suomi–Ruotsi-peli 2. tammikuuta: huippujännittävää kamppailua seurasi 1,02 miljoonaa suomalaista keskikatsojamäärän ollessa 546 000. Ottelu oli samalla kyseisen päivän katsotuin lähetys kaupallisesti kiinnostavassa 25–54-vuotiaiden ikäryhmässä, kahmaisten 52 prosentin katsojaosuuden.
Warner Bros. Discoveryn päättynyt vuosi 2022 oli niin ikään menestys. WBD:n kanavien kaupallinen katseluosuus 25–54-vuotiaissa oli vuonna 2022 erinomaiset 20,5 %, kasvaen vuoteen 2021 verrattuna +5 %. Kasvua toivat lippulaivakanava TV5 (+23 %) sekä naisille suunnattu TLC (+27 %). TV5:n menestyksen ajureina toimivat olympialaiset sekä kotimaiset menestyssarjat, kuten Komppania Ketonen & Gustafsberg, Latela 2022 ja Atlantin yli. Suomen suurin naisille suunnattu kanava TLC kasvoi erityisesti supersuosittujen 90 päivää morsiamena ja Tohtori paise -realitysarjojen ansiota.
- Vuosi 2023 on käynnistynyt erittäin lupaavasti. Tulevaisuuden mahdollisuudet TotalTV:ssä uuden fuusioituneen yrityksemme myötä ovat kutkuttavat. Warnerin huippuelokuvat, laaja kattaus kotimaisia tuotantoja, Samsung-yhteistyön tuomat digitaaliset mahdollisuudet sekä entisestään laajentuva urheilutarjonta tulevat kannattelemaan kasvuamme tänäkin vuonna, sanoo Elina Valtia, Warner Bros. Discovery Suomen VP Ad Sales & Operations.
Ohjelmistopuolella kevätkauden 2023 kohokohtiin lukeutuvat muun muassa kotimaiset tuotannot Arktinen retkikunta, Komppania Ketonen & Gustafsbergin 2. kausi sekä hittisarja Latelan spin off -tuotanto Latela – Luonto kutsuu. Käynnissä oleva Leijona-kausi tuo TV5:lle kevään mittaan muun muassa miesten EHT-turnauksia sekä Naisten ja U18-nuorten MM-kisat. Urheilukattaus täydentyy myös tenniksellä, Ski Classics -hiihdolla ja snookerilla.
Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus, 4+ suomalaiset, tavoittavuus vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua.